A keleti gyógyászat gyökereiből táplálkozó Do-in torna segíthet!

A Do-in a kínai gyógyászatból ered. Célja az energiapályák harmonizálása, melynek segítségével te is képes lehetsz testi- lelki bajaid gyógyítására. A keleti szemléletmódban bármilyen stressz, betegség vagy lelki probléma az energiarendszer diszharmóniájaként jelenik meg. A Do-in gyakorlataival ezeket az állapotokat lehet feloldani és harmonizálni.

A Do-in egy öngyógyító torna

A Do-in tulajdonképpen egy önmasszázs, öngyógyító mozgásrendszer, meridián gyakorlatok sorozata, amelyeket a jóga gyakorlatokhoz lehet hasonlítani, de amíg a jóga az Ayurvedikus orvoslásból, addig a Do-in a keleti gyógyászatból ered, akár csak a shiatsu. A Do-in torna nyújtásokból, ütögetésekből, masszírozásokból, ujjnyomásokból és légzőgyakorlatokból áll. A mozdulatok egyszerűek, ezért a részvételhez nincs szükség előképzettségre vagy különleges adottságokra, mindenki a saját képességei és határai szerint végezheti azokat. A gyakorlatok javítják a testtudatunkat, így jobb és harmonikusabb viszonyba kerülhetünk testünkkel, megismerjük határait, megtapasztaljuk azok változásait.

Csend és lazítás

A Do-in olyan, mint egy laza tornagyakorlatsor, de végzése közben nagyon fontos a figyelem, hogy hatékony lehessen. Olyan ez, mint az aktív meditáció, mely során befelé fordulunk, átéljük a mindenséggel való egységünket. A foglalkozások csendben és nyugalomban zajlanak. A gyakorlatokkal végigmegyünk a karunkon és a szív tájékon, végigkopogtatjuk, megsimogatjuk a saját izmainkat, megismerjük és felfedezzük saját testünket. Kíméletesen átmozgatjuk az izületeket, ellazítjuk az izmokat, átnyújtóztatjuk és átlélegezzük az egész testünket. Légzésünk elmélyül és egyenletessé válik, tudatunk megnyugszik, testünk ellazul és felfrissül.

A feladatsorokat bármilyen korosztály végigcsinálhatja, hiszen azokat nyugodt tempóban, a test határait figyelembe véve végzik. Számos Do-in gyakorlatsor létezik, sőt, ha valaki megismeri a mozgásforma lényegét, új gyakorlatokat is kitalálhat.

További információk a témában:

Mozgásvilág

Youtube videó tornagyakorlat – Madocsai Eszter