A Daganatok.hu elsődleges célkitűzése, hogy a daganatos betegségben érintettek és családtagjaik számára tájékozódási lehetőséget nyújtson. Az oldal összeállításánál igyekeztünk minél áttekinthetőbb formában elérhetővé tenni a betegséggel kapcsolatos alapvető tudnivalókat valamint a friss híreket és interjúkat. Az alábbiakban a honlap tartalmáról és működéséről olvashat.

Állandó és megújuló tartalom

A tartalmi elemek több, jól elkülönülő csoportba sorolhatók.

Több oldalas, részletes, könyvszerű leírások olvashatók a különböző ráktípusokról, azok kezelési lehetőségeiről. Ezek az írások nagyrészt időtálló, évekig aktuális információkat tartalmaznak, de az orvostudomány fejlődésével időről-időre kiegészítésre szorulnak.
Egészségügyi ellátóhelyeket, szűrőállomásokat, civil szerveződéseket, egyéb, betegeket segítő szervezeteket tartalmazó adatbázisunk szintén hosszú távon nyújt hasznos segítséget. Előfordul, hogy egyes szolgáltatások elérhetősége változik az idők során, ezeket igyekszünk nyomon követni.
Az ajánlók, friss hírek, beszámolók és interjúk aktualitása eltérő lehet: esetenként hetes nagyságrendű (például egy rendezvényre vonatkozó felhívás), más esetben néhány hónap (például egy interjú a betegeket foglalkoztató kérdésekről, valamely betegségtípusról).

A portál tartalmi bővítésén munkálkodók törekszenek a szakmailag hiteles írások elkészítésére, így reményeik szerint a betegeken és hozzátartozóikon kívül a daganatos témakör iránt érdeklődők tágabb csoportja számára is hasznos információkkal szolgálhatnak.

Miről szólnak az írások?

A Magyarországon előforduló leggyakoribb ráktípusokról szóló leírások mellett közérthető, szakmailag korrekt információk olvashatók a diagnosztikus eljárásokról, a kezelés és fájdalomcsillapítás lehetőségeiről, a megelőzés módjairól és a szűrővizsgálatok szerepéről.

Folyamatosan figyelemmel kísérjük a hazai és külföldi híreket, hogy minden, a daganatos betegek életét érintő eseményről, változásról, újdonságról beszámolhassunk. Az oldalon csak megbízható forrásból származó, a betegek szempontjából valódi jelentőséggel bíró információkat közlünk. Az egyes betegségtípusokkal kapcsolatos legfrissebb tudnivalókról a terület elismert orvosaival készített interjúkban is számot adunk.

Külön rovatban foglalkozunk az egészséges étrend megelőző szerepével, illetve a daganatos betegek táplálkozásának speciális kérdésével.